22 January 2012

bila aku jatuh cinta..

Assalamualaikum.. Salam Sejahtera..


 ya Allah..
jika hambaMu ini bercinta
cintakanlah aku pada seseorang
yang melabuhkan 
cintanya kepadaMu
agar bertambah kekuatanku
untuk menyintaiMu

ya Muhaimin..
jika hambaMu ini jatuh hati
izinkanlah aku menyentuh
hati seorang insan
yang hatinya bertaut padaMu
agar aku tidak terjatuh
dalam jurang cinta nafsu

ya Rabbana..
jika hambaMu ini merindu
rindukanlah aku pada seseorang
yang merindui syahid
di jalanMu

ya Allah..
jika hambaMu ini
menikmati cinta kekasihMu
janganlah kenikmatan itu
melebihi kenikmatan bermunajat
di sepertiga malam terakhirMu

ya Allah..
jika hambaMu ini
jatuh hati pada kekasihMu
jangan biarkan diriku tertatih dan terjatuh
dalam perjalanan panjang
menyeru manusia kepadaMu

amin ya rabbal alamin..

1 comment:

faq-roul said...

aminn ya rabb.