20 January 2012

belajarlah..

Assalamualaikum.. Salam Sejahtera..

BELAJAR.. kata dasar bagi belajar adalah AJAR.. pada along, belajar nie adalah memahami sesuatu yang baru.. memahami perkara yang tak pernah atau kurang difahami sebelumnya.. kita hidup nie umpama sebuah perjalanan dalam pembelajaran.. kita akan konvo di akhirat nanti..

sebenarnya, masih banyak benda yang along tak tahu.. masih banyak yang along perlu belajar.. along naif, innocent.. along mengaku, otak along tak matang.. kawan-2 sendiri cakap yang along tak layak berusia 19tahun 2012 nie sebab along naif.. namun along bukanlah naif dalam semua hal.. along cuma naif dalam bab cinta.. 

zaman persekolahan along, along lebih kepada pelajaran dan kawan-2 along.. walaupun ada ketikanya along terabai sebab diorang sibuk dengan pakwemakwe, along tetap cool.. tamat persekolahan, along tak kerja.. tak dapat kebenaran dari orang tua.. bulan september 2011, along join satu program..

along jumpa sorang mamat yang buat along teringat dia selalu.. along tak tahu apa makna semuanya tu.. along selalu berdoa tiap kali lepas solat supaya along dapat lupakan dia.. sebab along tak kenal sangat pun dekat dia tu.. dan Alhamdulillah along dapat lupakan dia..

sekarang along dah masuk IPT.. memang besar cabarannya.. kalau along salah pilih, confirm hidup along akan melencong.. sebab tu along kena berhati-hati pilih kawan.. walaupun diorang semua dah ada yang bercinta sesama rakan kelas, along cuba untuk tidak jadi seperti mereka.. InsyaAllah..

nota kaki :: belajar tidak semestinya di sekolah..

5 comments:

.........cP~ said...

:) Cabaran hidup kat luar memang besar. Jaga diri elok ye?

krazylenglui said...

terbaik la along! time belajar seeloknya tk perlu bercinta lg, nanti lalai =.= kita smela along , mmg naif sgt dlm bab cinta ni T_T

wanie jiejul said...

cp :: insyaALLAH.. :)

amyra azhar :: utamakan yg lebih utama. right? :)

faq-roul said...

like-like~

faq-roul said...

like-like~