20 January 2012

kerana cemburu..

Assalamualaikum.. Salam Sejahtera..

along sebenarnya tak suka sangat nak perkatakan tentang hal cemburu nie.. tak best la kan.. walaupun orang cakap cemburu tandanya sayang, tapi ada jugak cemburu akhirnya kecundang.. ye la, dah cemburu kan.. last-2 bergaduh.. tak ke malu macam tu.. ish-3..

benda nie pernah jadi depan mata along.. siapa, bila dan di mana tu biarlah along rahsiakan.. tak best la kan nak bukak aib orang.. along up cerita nie cuma sebagai peringatan untuk along jugak.. bimbang berlaku tanpa disedari.. sama-2 la kita ambil iktibar..

boboi dengan gegurl nie dah lama couple.. ada la dalam tiga tahun macam tu.. si boboi nie pulak rapat dengan member baek si gegurl.. sebab boboi suka bertanya tentang gegurl pada dia.. hinggalah suatu hari boboi dan gegurl ditakdirkan berpisah sebab si gegurl nie ada orang lain..

si boboi masih lagi berkawan baek dengan member si gegurl.. si gegurl pulak cemburu.. macam-2 benda yang tak elok dia cerita dekat semua orang.. sampaikan member dia dah tak tahu nak buat apa.. ke sana di tolak, ke sini di sepak.. hanya kerana fitnah yang dirasuki cemburu oleh sahabat sendiri..

 sekarang, gegurl dah tak mesra seperti dulu.. sedang member dia berusaha mengembalikan kenangan mereka bersama.. si gegurl tetap menyalahkan member dia atas kerosakan hubungannya dengan boboi.. adilkah begitu sedangkan gegurl sendiri tahu yang cinta boboi hanya untuk dia dan member dia tu dah ada yang punya..

kesimpulannya, cemburu itu berpada-pada.. nanti diri sendiri binasa.. nanti hati sendiri terluka.. nanti jiwa sendiri tersiksa.. along? cemburu? mesti la.. along cemburu tengok member-2 along balik kampung.. along balik rumah member je kat paya rumput.. dapat ajakan ke kuala terengganu dari sorang member.. tapi mengenangkan assignment yang tak siap lagi, along terpaksa tolak ajakan tersebut..

nota kaki :: esok dah nak balik kolej.. malas kot nak cuti lama-lama..

3 comments:

mohdhazlan Dreadlock said...

kn ..cuti pun boring :)

wanie jiejul said...

tu la pasal. cuti boring, tak cuti ade pulak yg merungut. :)

faq-roul said...

cuti x boring kalau ada aktiviti.